19 september Blue Mountain Tour

19 september 2017 - Sydney, Australië

Vanmorgen na een vervelende nacht om half zeven al op. Bergschoenen en lange broek gepakt, koukleum als ik ben. Rob gewoon op Teva's en met korte broek. Gister een broodje gekocht voor vanochtend in de bus, dus op naar pick-up point, om de hoek van ons hotel.

Daar stonden al gauw meer mensen te wachten. Chauffeur Max kwam er om Half 8 aan met een grote bus. 29 mensen van allerlei pluimage zaten in "his team".

Na nog 2 pick ups gingen we onderweg naar de 1e stop van vandaag: Featherdale Wildlife Park. Daar kon je van dichtbij kangaroo's voeren en andere inheemse dieren spotten. Wat zijn dat gave beesten die kangaroo's. Als ik mijn hand te vroeg terug haalde om meer voer erop te leggen trokken ze met hun voorpoten gauw je hand terug. Koala's en krokodillen en nog andere dieren gezien waarvan ik de naam even kwijt ben. Na een uur moesten we weer bij de bus zijn. Je raadt het al Rob en ik waren de laatsten. Max kwam ons al zoeken! Maar wel met een klein koala beertje👍

Door naar Echo Point alwaar we de Blue Mountains in volle glorie konden aanschouwen. Wat mooi. En dan te bedenken dat de Grand Canyon in USA nog niet bestond toen deze bergen er al lang waren. Wij waagden ons aan een korte wandeling naar beneden alwaar we een van de rotspartijen "de drie zusters" konden aanraken. Klim omhoog was erger dan naar beneden. Nog een schaapje gescoord en terug naar de bus om ons bij Scenic World af te zetten, daar kon je met 3 verschillende treintjes/kabelbaantjes naar beneden en naar boven en ondertussen door het regenwoud wandelen. Blij met mijn lange broek en vest.

Wat een majestiek uitzicht aldaar.

Na ruim anderhalf uur op naar de laatste stop, nog een mooi uitzicht van het gebied.

Dit was het laatste stuk van de trip. Als afsluiter kregen we nog een cruise over de Pattamarra rivier. Gezien het feit dat de zon al vroeg ondergaat was Sydney heel mooi verlicht. Na aankomst lopend naar hotel. Alsof we al jaren hier rondlopen!

Nu in hotel uitzoeken waar en wat we gaan eten! Groetjes van de genieters. Goed geschreven Moon.

1. Michael:
    19 september 2017
    Lekker bezig. Jullie zitten niet stil in ieder geval. Jullie hebben al veel gezien. Leuk hoor zo'n koala beertje.
    Veel plezier daar he ......
  2. Harry en Marjan en natuurlijk Ome Dirkie!:
    19 september 2017
    Wat een drukke dag weer, kunnen jullie niet eens relaxen op Bondi Beach ofzo, als jullie maar niet in zee gaan zwemmen, er zwemmen daar haaien en die lusten wel een schaapje! Maar dat weten jullie ongetwijfeld!
  3. Ellen:
    21 september 2017