18 september 1e volle dag Sydney

18 september 2017 - Sydney, Australië

Zo onze eerste volle dag Sydney zit er weer op. We hebben bijna 25.000 stappen gezet. Eerst ontbeten in hotel. Was redelijk, maar dan hoefden we niet te lopen zoeken.

Wandeling door Sydney was erg mooi. Via Hide Park naar St Mary's Cathedral.

De grootste kathedraal in Australië. Daarna verder via Botanische tuinen naar Mrs. Macquaries Chair. Bleek geen stoel te zijn maar een rotspartij waar de bewuste dame graag zat, de vrouw van de eerste gouverneur van North South Wales in 1780 of zo. Vlak bij Cathedral was ook het ANZAC museum. Monument ter ere van de 1e wereldoorlog.

Vanuit de Chair hadden we al een glimps opgedaan van het Operahuis. Rondje om de baai gelopen en toen kwam daar het Opera huis in volle glorie te voorschijn.

Wat een pracht. Na wat foto's en rondom gelopen te hebben vervolgden we onze weg naar een bakkertje. Hadden het verkeerde nummer in ons hoofd, dus moesten weer terug!

Even wat geluncht en weer door!

Via Darling Harbour Bridge weer een flink stuk gelopen. Wilden ons record van Praag verbeteren en dat is gelukt! 25.397. Onder de brug door naar Circular Quay om daar de Ferry te nemen naar Manly Beach. Deed er 30 minuten over, mooi zicht over de rivier en de haven!

Aan de kant van Manly Beach waaide het best hard, dus even op strand gezeten en toen aan de andere kant bij de aanleg van de Ferry wat gedronken. Heerlijk in een strandstoel aan de halve liters👍Rond 5 uur weer op naar het hotel.

Zouden in Chinatown wat te eten gaan scoren, maar eindigden bij een Spaans tapas restaurant. Heerlijk gegeten en inmiddels al aardig uitgeput.

Lekker ons bedje in gedoken, maar helaas dacht een of andere mafkees dat het heel leuk was om om 1 uur s'nachts te gaan zingen. Dus dat werd een kort nachtje.

Morgen om kwart voor 7 op voor de Blue Mountain Tour. Zin an!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harry en Marjan en natuurlijk Ome Dirkie!:
    19 september 2017
    Jeetje mafkezen, wordt al moe als ik het lees, laat staan dat ik het moet lopen! Hahaha!
  2. Yvonne:
    19 september 2017
    Mooie foto's.
    Kathedraal lijkt net die van Praag.
    Ha ha.
    Geniet ze!