10 oktober, laatste excursie van onze vakantie, Great Barrier Reef

11 oktober 2017 - Brisbane, Australië

Vanmorgen niet ontbeten, omdat we op de boot wat te eten zouden krijgen!

Om 8 uur waren wij aan de beurt voor de pick-up! We waren zo bij de Marina, waar de Catamaran al klaar lag. Gelukkig maar met 25 personen, in tegenstelling tot een andere cruise die we tegenkwamen met wel 100 mensen aan boord. We bleven ze iedere keer voor al zeilend!!

Na klein uurtje varen kwamen we bij een eiland, waar we konden snorkelen, zwemmen en zonnen!

Uiteraard gingen we snorkelen. Ik eerst bij de beginners groep, maar had het daar na 10 mínuten wel gezien. Dat zag de begeleidster ook en zei, ga maar naar de gevorderde groep, die was niet zo ver weg. Rob zag me toen plots naar de gevorderde  groep toezwemmen! Hihi. Wist niet wat hij zag, vond het heel leuk dat we nog even met elkaar gingen zwemmen en snorkelen. Mooi koraal en mooie vissen gezien, zelfs een kleine haai van een meter en een grote schildpad van dichtbij!

Super ervaring.

Om half een terug naar de boot, waar een buffet voor ons klaar stond. Erg goed geregeld van ze. Met van alles en nog wat en fruit toe! Prawns, geroosterde kip, noodles, salades, sausjes en brood.

Rob ging daarna nog n keer snorkelen, maar ik had me al omgekleed, dus ik nam de glazen bodem boot. Tijdens dat tochtje kon je over het rif varen en zagen we af en toe een schildpad zijn kopje boven water steken!

Nog wat fruit wat overgebleven was genuttigd en toe terug maar Port Douglas Marina.

Besloten om terug te gaan lopen naar hotel, was maar een klein stukje. Nog extra water en wat brood, zalm en muffins voor avond eten gekocht en nu uitzakken op balkon! Met een biertje, proost.

Smaakte eigenIjk best wel, maar waren zo gaar van dagje op zee, dat het bed wel erg lonkte.

Dus vroeg naar bed om morgen onze laatste dag van de vakantie te vieren!