20 september, 3e en laatste dag Syney

20 september 2017 - Sydney, Australië

Vandaag weer n heel stuk gelopen. Volgens mijn mobiel (Moon) 19000.

We waren pas laat op pad. Om de hoek van ons hotel een ontbijten genomen. Gebakken ei op toast gedeeld. Was erg smakelijk.

De eerste stop was Sydney Tower. Het observatiedek was op 206 m hoogte. Schitterend uitzicht over heel Sydney en omstreken. We werden ook nog door leerlingen die een project moesten doen voor school geïnterviewd. Grappig hoor.

Dan op weg naar onze tweede stop. Queen Victoria building. Een oud gebouw dat op de nominatie stond voor sloop om er een parkeergarage van te maken! Gelukkig niet, veel te mooi gebouw. Binnen hingen 2 hele aparte klokken die taferelen vertoonden van het ontstaan van Australië. De tweede klok zou een  animatie geven, maar die was denk ik van slag. Na een 15 minuten gewacht te hebben maar weer vertrokken. Even langs station gelopen om te informeren voor de rit naar AirPort. 12 minuten ipv ruim half uur met taxi en de kosten 1/3 van de prijs!

Dan naar stadhuis. Ook weer zo'n mooi gebouw. Helaas was het vanwege schoolactiviteiten gesloten. Jammer, had wel even binnen willen kijken.

Dan op naar Darling Harbour. Lekker wat gedronken en op naar China Town.

Wilden nog een sweater voor Rob en T-shirt voor mij scoren. Helaas is dat voor mij niet gelukt, maar we hebben nog 3 1/2 week. Maar voor Rob wel, een Aussie sweatshirt , geel en groen, zie foto.

Even op de kamer gechilled, maar toen stond opeens de schoonmaker voor de deur. Nu maar even in de lounge dit verhaal schrijven.

Nog even bepalen wat we gaan doen voor eten en dan redelijk vroeg naar bed. Morgen om 7.40 op vliegveld zijn. Gelukkig is station niet te ver lopen en de rit erheen maar 15 minuten!

Nog even afscheid genomen van Opera! Snik.

Vanavond terecht gekomen bij een heel lekker restaurant. Op voorzet van hotel. Nou Pizza en pasta gegeten, heerlijk. Nu tassen weer gereed maken voor volgende vlucht (naar Alice Springs)

Spreken jullie morgen weer!!!

1. Marwin:
    20 september 2017
    Zitten erg mooie foto’s bij.
  2. Ingrid:
    20 september 2017
    klinkt allemaal super . Jullie genieten lekker en lopen heel wat af.
  3. Paul Schaap:
    20 september 2017
    Mooie foto's het lijken wel ansichtkaarten.
    Goede vlucht straks!