4 en 5 oktober in enen!

5 oktober 2017 - Brisbane, Australië

4 en 5 oktober in enen!

De dag na de wauw experience nog even chillen, maar wel op tijd weer op route. Nu naar Townsville. "Maar" 289 kilometer. Omdat we genoeg tijd hadden ook Townsville in geweest. Best een grote stad. Eerst even via VVV gevraagd waar we het beste heen konden gaan en als we nog langs Magnetic Island wilden wanneer het het beste kon.

eerst een walk naar the Strand doen, dan verdienden we een drankje. Dan Castle Hille en dan zou het wel al tijd wezen voor diner.

Dus de dappere slippers aangetrokken en lopen. Viel ons een beetje tegen, hadden veel restaurantjes en winkeltjes verwacht. Daar het inmiddels al wel half 2 was even een pasta genomen. Wauw wat smaakte die zeg.

Omdat onze parkeermeter af liep om half 3 rustig terug gelopen en de camper gepakt om Castle Hill te beklimmen! Hele klus hoor, ook met de camper, maar dan heb je ook wat!

Een mooi uitzicht over Townsville en Magnetic Island, waar we morgen heen gaan! Of om te zonnen of eventueel te snorkelen!

Even langs de Marina gereden om te kijken waar we morgen gratis konden parkeren en dan even langs de supermarkt om wat avondeten (worstjes) te scoren.

Broodje erbij en klaar. Helaas smaakten de worstjes niet zoals in Spanje.

Nog even Qwixx gespeeld. Margot weet wel wat dat voor spel is! Gister won Rob glansrijk en nu ik! ( net aan hoor ).

Nog even wat gelezen en toen ging bij mij het kaarsje uit.

Morgen om 8 uur weer rijden.

5 oktober, Gootje jarig.

Eerst Margot gefeliciteerd en dan lekker ontbeten buiten en op naar Magnetic Island met de Ferry! Best een grote boot en maar 20 minuten! Hadden een combi kaart, dus konden overal in en uitstappen. Ik wilde graag naar Horseshoe Bay, alleen kon je daar niet snorkelen. Dan maar anderhalf uur even bakken. Is ook wel ns lekker!

Met de bus weer terug naar de Ferry en naar de Camper. Vandaag maar 240 km te gaan.

Waren rond half 5 op de camping , nadat we onderweg nog een Cassowary zagen. Dit is een loopvogel, maar veel mooier dan een struisvogel. Is wel een oude vogel, historisch gezien. Net als wij dus😜

Helaas te laat voor n foto, maar heb hem wel bij Sydney in de dierentuin gefotografeerd!

Op de camping bleken we weer de aansluiting van Gardena te missen voor de waterslang, maar een vriendelijke man uit Australie hielp ons uit de brand. Mochten de aansluiting houden, was zijn backup. Kwam later nog even een praatje maken en brochures brengen voor de stadjes en watervallen die we morgen willen doen!

Pizza en vis gegeten, maar de frietjes en de pizza waren zo veel, dat we het niet op kregen. Dan morgen maar voor ontbijt nemen! Ook niet erg hoor. De pizza dan, de frietjes zijn in de prullenbak gedumpt.

Na het eten lekker het zand van ons afgespoeld onder de douche en zo nog even lezen! Boek voorlopig nog niet uit, dus........

1. Michael:
    5 oktober 2017
    Hoi luitjes,
    Nou jullie beleven erg veel. Je zal wel moe zijn na de reis daar. Heel verl plezier daar nog
  2. Wil en Gerard:
    7 oktober 2017
    Vandaah 7oktober
    Heel veel plezier de laatste week en
    Als je de camper ingeleverd hebt niet te veel meer lopen hoor, de kilometers tellen wel!
  3. Ingrid:
    7 oktober 2017
    klinkt allemaal weer erg gaaf .fantastische vakantie hoor