24 september kings Canyon

24 september 2017 - Desert Springs, Australië

24 september. King's Canyon en terug naar Alice Springs.

Gelukkig vannacht n stuk beter geslapen. Misschien omdat Rob nu ook in de tent sliep en niet buiten.
Om 4 uur ging ik omkleden en eruit. Tas alvast klaargezet en geholpen met ontbijt klaarmaken.
Alles moest nu mee, want we komen hier niet terug voor de lunch.
Na een toast met pindakaas en jam ( op 2 verschillende broodjes) kopje thee gehad en met zn allen op weg naar weer een zonsopkomst. Erg mooi zo in King's Canyon over de gehele bergketen.
En toen begon de walk van zo'n 3-3,5 uur. Het eerste stuk was het heftigst. Erg steile trap van rotsen uitgehouwen in de berg. Vanaf dat moment was het alleen maar genieten van de uitzichten. The Grand Canyon ( wat dus eigenlijk n Gorge moet heten. Uitgehouwen door n rivier. Canyon door erosie ) vonden we al mooi, maar ik denk dat ik deze Canyon toch mooier vind. Rob niet. Spectaculaire rotspartijen en vergezichten. Halverwege even opgestoken om wat te eten. En weer verder met de groep van 17.
Het laatste stuk naar beneden begon ik wel mijn knie te voelen, maar hij hield zich keurig.
In de bus naar onze 1e stop terug naar hotel. Daar koude wraps met ham, sla en kaas gegeten. Of liever ik n bruine boterham. De rest deed alles op wrap. Hadden nog ff kunnen zwemmen, ware het niet dat Olivia verdwenen was met de bus. Dan maar de troep van de lunch opruimen. Tevens gingen we al afscheid nemen van Helen, lily, Oscar, Darren en Lolita. Rest vd groep zitten nu nog in bus: Matt, Andrea, Josh, Adam, Fabio, Monica, (op huwelijksreis. 13 dg getrouwd) Romy, Debby, Peggy, Cheryl, Eko, Steven, nog n 3e chinees die zich niet had voorgesteld, nog 2 nederlanders Peter en Ellen en Kelly, Cas en Helen. Volgens mij heb ik de hele groep nu gehad. Straks eindelijk weer n lekker kopje thee in Erldunda. Daar hadden we ook onze 1e stop van deze tour ons ontbijt.
Al met al genoten met volle teugen en onze gids Olivia is een super leuke meid. Serieus in haar werk, maar ook in voor n geintje op zijn tijd. Daarom vond ze Rob en mij haar favorieten. Wij haalden ook aldoor grapjes uit met haar en rest vd groep. Hadden tijdens trip upgrade gehad naar 2persoons tent. Waar we super blij mee waren.
Verwacht rond uur of 5 in het hotel aan te komen. Daar weer WIFI, dus kan ik de 3 dagen weer op blog zetten en foto's toevoegen

1. Paul Schaap:
    Lekker bezig!