22 september tour Uluru

24 september 2017 - Desert Springs, Australië

Vanmorgen om 6 uur opgepikt door Olivia, onze gids deze tour.
Onze 1e stop was voor ontbijt. Hard aan toe. Scrambled eggs, bacon en hashbrowns. Yummie.
Dan weer verder door een rood en dor landschap.
2e stop was 1e team opdracht. Hout zoeken voor kampvuur vanavond. Waren met vlag en wimpel geslaagd. Alles op de trailer en on our way.
3e stop was om ff te plassen en drank voor vanavond te kopen. Nu op naar laatste stop voor Uluru. De camping. Daar krijgen we hamburgers. Onze 2e teamopdracht. Iemand groente voor de hamburgers snijden. Iemand de burgers draaien. En dan nassen.
Daarna afwassen, mensen bij vliegveld oppikken en op naar Uluru.
Wat is dat toch mooi. Werden bij het Culturele centrum afgezet. Daar werd een film gedraaid over de natives. Was na 10 minuten zat en toen terug naar bus. Daar nam Olivia ons mee op twee trails met uitleg over ontstaan v Uluru en wat van de geschiedenis. Wat kan ze vertellen.
Inmiddels was de zon bijna onder. Dus hup in de bus om de verandering van kleur te zien. Spectaculair. Inmiddels tijd voor diner. Dat werd stirfry soort gewokte groente met kip en saus op de BBQ en noodles erbij. Smakelijk hoor.
Na het eten was Olivia even naar clinic met een vd meiden. Die was zo beroerd dat ze naar arts moest. Daar moest ze nachtje blijven.
Inmiddels hadden wij een kampvuur gemaakt en de swags (Australische slaapzakken voor buiten) klaar gezet. Rob besloot ook buiten gaan slapen. Ik ging in n tent. Zag s'nachts wel een hele mooie sterrenhemel.
Slecht geslapen en om 4 uur al weer op. Dus.....