8 oktober, trip met Skyrail en boemeltje

9 oktober 2017 - Brisbane, Australië

Iets te laat weg naar het station, maar aangezien ik toch elke dag rond 6 uur wakker ben is dat geen probleem. Aangezien we nog niet het volledige bedrag van de trip hadden betaald, moesten we om uiterlijk half 9 op stationnetje zijn. Nou dat lukte prima. Daar de camper geparkeerd en even koffie genomen (Rob dan).

De trein was iets verlaat, maar eindelijk hoorden we de fluit van een aanstormende trein! Wat een schattige ding, zie foto. Iedereen had een vaste plek in de trein. Wij zaten in cabine 4 stoel 19 en 20. Verder waren er weinig mensen in onze coupe, dus alle plaats om foto's te kunnen nemen.

Was erg interessant wat er allemaal aan vooraf is gegaan om deze track te maken. Heel veel mensen hebben er het leven gelaten en moesten soms met missende ledematen naar ziekenhuis gebracht worden.

Na zo'n anderhalf uur boemelen kwamen we aan in Kuranda. De begin plek van alles!

Daar wat rond gestruind en wat gegeten. Om 13.15 konden we de Skyrail terug nemen, maar we waren al eerder uitgekeken. Geen probleem om een gondel eerder te pakken.

Op de Skyrail waren 2 stops waar we uit konden stappen. De eerste was bij Barron Falls en de 2e bij Red Peak. Beide stops gedaan en langs een boardwalk wat door het regenwoud gelopen! Bij de 2e stop liepen we met een Ranger mee, die heel interssant vertelde over het regenwoud. Dat voorheen Australie helemaal uit regenwoud bestond en nu nog maar voor misschien 0,2%! Erg hè.

Om 2 uur de gondel terug genomen, maar moesten toen nog bijna uur wachten op transfer bus. Die bracht ons terug naar de camper.

Nog wat eten voor vanavond gehaald en toen nog even gerelaxt bij de camper. Heerlijk. Even uitzakken!

Bordje met gebakken ei smaakte ook prima, we moesten toch alles zoveel mogelijk opmaken, want morgen moeten we de camper weer inleveren (snik). Heeft ons trouw gediend de afgelopen 2 weken!

Vervolgens de tassen volgooien en zag dat beide tassen nu aan vervanging toe zijn! Die van Rob was al met spanbanden vast gezet en ook nu bij die van mij lieten de naden los.

Morgen in het hotel maar even kijken of ik nog wat reparatie werkzaamheden moet doen of dat het met alleen ducktape gaat!

Ereader kwam weer op schoot na het douchen en toen de oogjes toe!

Was er wel weer even aan toe!

Morgen de laatste dingen checken en dan naar verhuurder!Welterusten en tot morgen!