6 oktober via South Mission Beach en de waterval route naar Granite gorge National Park

7 oktober 2017 - Brisbane, Australië

Uiteraard weer vroeg wakker. Story of my life. Voor een van de laatste keren buiten ontbeten. Wat blijft dat toch altijd een genot.

Na de sleutel van de douches teruggebracht te hebben en chemisch toilet en afvalwater weggegooid te hebben op route!

Eerst naar de Munjabi fall. Na een stuk over gravel gereden te hebben kwamen we er aan. Dachten dat het maar een kleine was, tot we iets verder liepen en bij een view point kwamen. Zo, daar viel nog een plens water naar beneden. Dank aan Wayne en Linette die we tegen kwamen op de camping van South Mission Beach. Zij hadden ons gezegd via Munjabi en Millaa Milaa Falls naar Coffee Works te gaan in Mareeba.

Dus na een korte stop op naar Milla Milaa. Klein plaatsje, maar een mooie waterval en ook nog een oude Fig (vijgen boom) tree. Mijn god wat een ding, die boom. Zullen jullie nog wel zien op de foto's. Daar hebben ze heerlijke koffie, thee en...... chocolade.

Natuurlijk wat chocolade meegenomen!

Vanuit Milaa Milaa dus naar Coffee Works gereden. Leuke tent hoor, met allerlei hebbedingetjes, maar niets gevonden voor de kids en ma en ma!

Na een kop koffie, was Rob wel aan toe en een chocolaatje weer door. Nu naar Yungaburra. Daar zou een heel leuk historisch centrum zijn en we moesten nog wat bij de supermarkt halen. Tot we zagen dat er een Platipus (vogelbekdier) viewpoint was. Nou, zal toch niet waar zijn? Er waren de dag ervoor wel een paar gespot, maar ja.....

Dus wij op naar de plek, daar kon je ook nog langs een kreekje om nog verder te kijken.

Na een minuut of 5 zag Rob de eerste zwemmen. We dachten dat het een jonkie was, maar hij blijkt maar 25/30 cm te worden! Nog even doorgelopen en toen waren er plots 2 aan het "spelen" wat een leuk gezicht zeg. Weer iets van mijn bucketlist af!

Omdat we al zo vroeg op pad waren, was het inmiddels lunch tijd. Rob overheerlijke pastij (Pie) en ik scones met jam, jummie!

Na de boodschappen op naar Granite Gorge National Park. Dat moest een geweldige plek zijn. Na veel gehobbel op een zandweg (Ro en Ilaan weten wel hoe dat voelt) kwamen we aan. Hele sobere camping en daar kon je een wandeling door de Gorge maken en Rock Wallibies voeren. Even onze bergschoenen aan betrokken en op pad, wauw wat een mooie natuur!

Omdat het al gauw donker werd, terug naar de camper om iets te eten!

Nog wat gelezen en weer een dag om.

Morgen naar Cairns, zo'n 120 km. Dus, appeltje, eitje.

Tot morgen allemaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul:
    7 oktober 2017
    Leuk hoor: het vogelbekdier!!
  2. Ellen:
    7 oktober 2017
    Hoe waren de rock wallabies? Wat een mooie reis... en een platypus. Bofkonten.